Deník N

Nápověda pro předplatitele

Na této stránce naleznete přehled nejčastějších otázek, se kterými se na nás obracejí čtenáři a předplatitelé Deníku N, ať už se týkají webu, aplikací nebo novin. Pokud byste na svůj problém odpověď nenalezli, neváhejte nám napsat na info@denikn.cz, rádi Vám s čímkoliv pomůžeme.

1. Jak mám koupit předplatné (včetně metod platby)?
2. Jak můžu darovat předplatné?
3. Nemám heslo nebo heslo nefunguje – co mám dělat?
4. Jak se liší různé druhy předplatného?
5. Co všechno navíc je obsaženo v klubovém předplatném a jak ho získám, když už mám klasické předplatné?
6. Jak se odemykají články? (včetně toho, co musí udělat příjemce)
7. Chci změnit typ předplatného, jak to mohu udělat?
8. Chci si koupit tištěný deník. Kdy začne chodit a co pro to musím udělat?
9. Kdo deník doručuje a v kolik hodin ho najdu ve schránce? Mohu změnit adresu?
10. Mohu přerušit doručování, když jsem na dovolené?
11. Tištěný deník mi do schránky nechodí, co mám dělat?
12. Mohu si koupit jen tištěný Deník N bez online přístupu?
13. Existuje audioverze článků?
14. Mohu si stáhnout texty do čtečky? Do Pocketu?
15. Jak si nastavím zasílání e-mailů z Deníku N?
16. Jaké mohu používat aplikace Deníku N?
17. Proč máte na webu Deníku N reklamu?
18. Existuje společné předplatné českého a slovenského deníku?
19. Kdo vlastní a financuje Deník N?

1. Jak mám koupit předplatné (včetně metod platby)?

Předplatné lze zakoupit na této stránce. Platit lze buď platební kartou (jednorázově nebo s automatickým obnovováním) nebo bankovním převodem. Po výběru typu předplatného (vč. bonusové služby) zvolíte způsob platby, napíšete svoji e-mailovou adresu a potvrdíte souhlas s podmínkami používání. Pak již kliknete pouze na dokončit a zaplatit. Pokud platíte bankovním převodem, nezapomeňte uvést variabilní symbol. Máte-li pocit, že od platby uběhlo už více dní, ale předplatné stále není aktivní, určitě nás kontaktujte na info@denikn.cz. Pokud při platbě bankovním převodem chcete, aby se předplatné automaticky obnovovalo, můžete pod stejným variabilním symbolem zadat trvalý příkaz s frekvencí, která odpovídá délce Vašeho předplatného (měsíc/čtvrtrok/rok).

2. Jak můžu darovat předplatné?

Pokud chcete předplatné koupit jako dárek, nejjednodušší je zakoupit předplatné na jakýkoliv Váš e-mail, který ještě není registrován v systému (na e-mail hned při registraci dorazí přihlašovací údaje a to by mohlo pokazit překvapení). Pak nám napište na e-mail info@denikn.cz, k jakému dni si přejete, aby bylo předplatné aktivní, a po předání daru nám můžete napsat, na jaký e-mail máme předplatné – dárek převést.

Přihlašovací údaje Vám přijdou na zaregistrovaný e-mail, předejte je obdarovanému spolu s dárkem a ten si je pak po převodu na jeho e-mail může nastavit pro sebe nově.

Dárkový certifikát je k dispozici ke stažení.

3. Nemám heslo nebo heslo nefunguje – co mám dělat?

Nejprve zkontrolujte, jestli se přihlašujete e-mailem, na který jste předplatné kupovali. Řada našich čtenářů má v systému registrováno několik e-mailů a ne vždy zadává správnou kombinaci e-mailu a hesla. Pokud se jedná o správný e-mail, klikněte na tento odkaz, systém Vám pošle nové heslo přímo do Vašeho e-mailu.

Pokud heslo nedorazí, nebo dojde k jakékoli jiné nepředvídané situaci, napište nám na info@denikn.cz.

4. Jak se liší různé druhy předplatného?

V nabídce máme měsíční, čtvrtletní a roční předplatné, a to buď přístup na web a nebo web spolu s tiskem do schránky. K oběma variantám může být ještě verze Klub Deníku N, která má rozšířené online služby.

5. Co všechno navíc je obsaženo v klubovém předplatném a jak ho získám, když už mám klasické předplatné?

Podívejte se na podrobnosti o Klubu Deníku N.

Klub obsahuje možnost využívání mobilní aplikace (pro android i pro iOS), možnost sdílení článků přátelům, vypínání reklamy a tištěné noviny ve verzi PDF.

Pokud chcete svoje předplatné automaticky změnit na klubové, některé typy (standardní předplatné bez slev) to umožňují několika kliknutími s žádostí o navýšení. Pokud systém změnu neudělá automaticky, stačí vždy napsat na info@denikn.cz, kde Vám předplatné buď poměrně zkrátíme a převedeme na vyšší s klubem podle ceny a zbývajícího počtu dní, nebo nastavíme doplatek za klub také poměrně podle zbývajícího počtu dní.

6. Jak se odemykají články? (včetně toho, co musí udělat příjemce)

Odemykání je služba, kterou mají aktivní předplatitelé s klubem. Zatím lze odemykat pouze z webu, od léta 2019 by tuto službu měly poskytovat i mobilní aplikace. U každého článku najdete v jeho horní (pod titulkem) a dolní (na konci článku) části symbol modrého zámečku. Po kliknutí na tento symbol se Vám zobrazí okno s odkazem na daný článek a možnost odkaz kopírovat. Odkaz pak můžete nakopírovat a jakoukoli komunikační technikou (e-mail, sms, atp.) zaslat tomu, komu chcete článek zprostředkovat. Když pak dotyčný na odkaz klikne, systém mu sdělí, že mu Vy (uvede Vaše jméno nebo část e-mailové adresy) poskytujete článek, který je běžně zamčený, a pak ho vyzve, aby zaregistroval svou e-mailovou adresu pro přečtení daného článku. Tím je příjemci založeno v našem systému konto, ke kterému získá přihlašovací údaje. Může ho kdykoli smazat.

7. Chci změnit typ předplatného, jak to mohu udělat?

Pokud jste zakoupili jeden druh předplatného a v jeho průběhu zjistili, že si přejete mít jiný druh (přidat nebo naopak ukončit doručování tisku, zvolit jinou délku předplatného, přidat nebo odebrat služby klubu), nejjednodušší je napsat nám na info@denikn.cz a my Vám nabídneme většinou několik možností, jak Váš požadavek splnit.

Některé druhy předplatného lze změnit na klubové i automaticky na několik kliknutí. Jedná se zejména o standardní předplatné bez slev.

8. Chci si koupit tištěný deník. Kdy začne chodit a co pro to musím udělat?

Když na této stránce s objednáním předplatného vyberete verzi předplatného s tiskem, systém Vás nejdřív přivede k platbě, a teprve potom Vás požádá o vyplnění doručovací adresy. Pokud by se Vám nepodařilo adresu vyplnit, vždy nám ji můžete zaslat na info@denikn.cz.

Předplatné online se aktivuje hned po připsání platby, ale doručování tištěného předplatného bude zahájeno až za několik dní. Distributor vždy potřebuje plné dva pracovní dny na zpracování nové adresy. Když ale ani po dvou pracovních dnech nezačne deník do Vaší schránky chodit, určitě nás informujte na info@denikn.cz, prověříme, zda je vše v pořádku.

Pomůžete nám, když  budete mít označenou schránku stejným jménem, na které je vedena objednávka. Pokud víte, že Vaše schránka není volně přístupná z ulice, prosím určitě vyplňte k adrese i telefonní číslo a informaci o nepřístupnosti schránky nám sdělte. Upozorníme co nejdříve distributora, aby Vás kvůli vstupu do domu kontaktoval. Distributor dohodne s Vámi nebo příslušným SVJ předání kopie klíče nebo čipu (výrobu prostředku Vám nebo SVJ proplatí).

Pokud chcete doručovací adresu změnit, můžete tak učinit v nastavení Vašeho konta v odkazu „změna adresy“, případně nám můžete napsat na info@denikn.cz. Distributor vždy změnu zaregistruje až po dvou plných pracovních dnech.

9. Kdo deník doručuje a v kolik hodin ho najdu ve schránce? Mohu změnit adresu?

V České republice v současnosti existuje jen jeden celostátní poskytovatel ranní roznášky novin, a tím je společnost PNS (Mediaservis). Česká pošta tuto službu před několika lety zrušila.

Distribuce do schránek probíhá do 7:30.

Pokud chcete doručovací adresu změnit, můžete tak učinit v nastavení svého konta v odkazu „změna adresy“, případně nám můžete napsat na info@denikn.cz. Distributor vždy změnu zaregistruje až po dvou plných pracovních dnech.

10. Mohu přerušit doručování, když jsem na dovolené?

Ano, prosím, napište nám na info@denikn.cz. Přerušení zajistíme, mějte však na paměti, že vždy potřebujeme dva plné pracovní dny k tomu, aby distributor změnu zaznamenal.

Pokud přerušíme doručování tisku, přeruší se tím i přístup k našemu webu. Pokud si přejete mít po dobu dovolené zachovaný přístup k webu, upozorněte nás prosím na tuto skutečnost. Podle délky přerušení nabídneme řešení.

11. Tištěný deník mi do schránky nechodí, co mám dělat?

Pokud máte aktivní předplatné déle než 2 pracovní dny, jedná se každopádně o chybu, kterou prosím reklamujte na info@denikn.cz. Zejména zpočátku předplatného někdy trvá, než si distributor na novou adresu zvykne, nebo například zajistí vstup ke schránce.

Bez Vaší aktivní reklamace nemáme šanci se dozvědět, že distributor neplní službu, za kterou platíme, proto prosím vždy důsledně reklamujte všechny výpadky (je možné reklamovat i více dní najednou, ne však více než 14 dní zpětně).

Každou reklamaci Vám budeme kompenzovat přidáním příslušného počtu dní k Vašemu předplatnému zdarma. Zároveň každou reklamaci uplatňujeme u distributora. Distributor by měl při příští roznášce dodat i noviny, které Vám nedoručil, tuto službu ale bohužel nedokážeme garantovat.

V případech, kdy se nám v přiměřené době nepodaří nastavit standardní kvalitu doručování, poskytujeme jinou formu kompenzace – nabízíme prodloužení online předplatného poměrně vůči zaplacené částce. Pokud předplatitel online přístup nevyužívá, bez dalších diskuzí vracíme peníze.

12. Mohu si koupit jen tištěný Deník N bez online přístupu?

Každý náš balíček s předplatným obsahuje vždy i přihlašovací údaje k webu, které ovšem nemusíte využívat. Na cenu ale tato skutečnost nemá vliv, cena, kterou na stránkách vidíte za digitální předplatné, je cena za obsah našeho periodika. Příplatek za tisk pak už jen pokrývá náklady spojené s tiskem novin a s jejich distribucí do schránek.

Pokud skutečně chcete pouze tištěný deník, existuje i možnost zakoupit ho na novinových stáncích (orientační seznam stánků s prodejem Deníku N). Pokrytí stánků se mění v malém množství lokalit každý den.

13. Existuje audioverze článků?

V současné době audioverze článků nemáme.

14. Mohu si stáhnout texty do čtečky? Do Pocketu?

Uživatelé služby Pocket si pro ukládání článků mohou nastavit propojení uživatelského systému Deníku N se svou aplikací podle tohoto návodu. Speciální podporu pro stahování a ukládání článků do dalších čteček v tuto chvíli neposkytujeme.

15. Jak si nastavím zasílání e-mailů z Deníku N?

Máte-li na webu Deníku N založen svůj účet a jste-li k němu přihlášeni, stačí kliknout na Nastavení, kde se dostanete k volbě zasílání různých typů našich zpráv. Zasílání zpráv zde můžete zapnout, nebo zrušit. Odhlásit se z odběru určitého typu zpráv můžete i na konci každé zprávy, která Vám přijde do schránky, kde naleznete aktivní odkaz „zrušit odběr“.

16. Jaké mohu používat aplikace Deníku N?

Deník N nabízí ke stažení dvě aplikace, které jsou k dispozici vždy ve verzích pro Android nebo iOS, pro mobilní telefony nebo tablety.

Aplikace Minuta po minutě je zdarma a může ji využívat každý bez ohledu na to, zda je či není předplatitelem. Obsahuje nejrychlejší stručné zpravodajství včetně notifikací.

Aplikace Deník N je dostupná pouze pro předplatitele, kteří mají zakoupené předplatné ve vyšší verzi Klub Deníku N, a obsahuje naše placené texty. Aplikaci si může kdokoli vyzkoušet na 14 dní zdarma.

17. Proč máte na webu Deníku N reklamu?

Chápeme, že by pro naše předplatitele bylo příjemnější, kdyby žádnou reklamu neviděli, ale bohužel její úplné vypnutí možné není, ostatně ani předplatitelé tištěných novin nemají noviny bez reklam. Jsme malý začínající mediální startup, který nemá v zádech bohatého oligarchu, takže se musíme hodně snažit, abychom si na sebe vydělali. Inzerce sice hraje v našich příjmech menšinovou roli a máme svobodu nebýt na ní závislí, ale přesto zvyšuje pravděpodobnost, že vůbec přežijeme. Kdybychom ji neměli, muselo by normální předplatné stát tolik co dražší klubové, v němž už reklamy vypínáme, což by zase zvyšovalo nedostupnost předplatného pro řadu předplatitelů. Zdá se nám, že současné nastavení je rozumným kompromisem. Předplatitelé mají méně reklam než u verze zdarma a věříme, že její přiměřený výskyt akceptují. Předplatitelé Klubu Deníku N si mohou zobrazování reklamy vypnout v nastavení svého účtu.

18. Existuje společné předplatné českého a slovenského deníku?

Ano, tento druh předplatného nabízíme na stránce Společné předplatné s Denníkem N, které je z technických a účetních důvodů k dispozici pouze ve slovenské platební bráně u našich kolegů na Slovensku, nicméně funkčnost je plně zaručena.

Pokud máte v současnosti aktivní předplatné, ať už české nebo slovenské verze, doporučujeme Vám kontaktovat kolegy ze slovenské péče o zákazníky na info@dennikn.sk, kteří Vám doporučí nejvýhodnější postup při zakoupení zvýhodněného společného předplatného.

19. Kdo vlastní a financuje Deník N?

Všechny informace o vlastnické struktuře tvořené českými investory a slovenským Denníkem N naleznete na našich stránkách, případně v obchodním rejstříku, pokud vyhledáte firmu N media a.s.