Nejnovější zprávy z témat: Recenze
Minulý týden vstoupilo do českých kin ceněné drama Já Kapitán od italského režiséra Mattea Garroneho. Vítěz dvou cen z Benátek a jedné ze San Sebastiánu líčí příběh dvou šestnáctiletých teenagerů, kteří se rozhodnou utéct z rodného Senegalu do Itálie.
Na začátku dubna do českých kin vstupuje slovensko-český thriller Smršť. Dílo režiséra Případů 1. oddělení nebo Devadesátek Petra Bebjaka je adaptací románu slovenského bestselleristy Jozefa Kariky. V hororovém příběhu z Tater ztvárnili hlavní role Anna Geislerová a Tomáš Maštalír.
Do českých kin vstoupil film Dokonalé dny od německého režiséra Wima Wenderse. Poetický pohled do života uklízeče toalet v Tokiu skrze jemné detaily a meditativní atmosféru zve k zamyšlení nad významem rutiny a její každodenní přítomnosti v našich životech.
Nová kniha Věk revolucí amerického politologa Fareeda Zakarii se může stát jedním z kanonických děl politické filozofie a historie, píše v recenzi Jiří Pehe. „Zakaria důkladně analyzuje i kontrarevoluční politický vývoj, který je do jisté míry reakcí na prudké revoluční změny.“
Heideggerovo snění o tom, že bude „filozofickým vůdcem“ absolutní moci, není v dějinách filozofie odchylkou, ale spíše opakujícím se pokušením, píše Matěj Matelec v eseji o knize Černé sešity.
Do kin vstupují Panenky na útěku, film mladšího z oscarových bratrů Coenových. Do devadesátých let zasazená roadmovie staví na silné „coenovské“ satirizaci, scénář Ethanovy manželky Tricii Cooke obohacuje jednoduchý příběh o sledování vztahu dvou povahově odlišných queer žen.