Úplný konec aut na benzin a naftu se nechystá. EU nechává spalovacím motorům pootevřená dvířka
Představitelé unijní sedmadvacítky se minulý týden shodli na tom, že od roku 2035 se v EU zásadně omezí možnost prodeje nových aut se spalovacími motory. Vysvětlujeme, co bude nové opatření znamenat pro české motoristy.
Co se schválilo?
České předsednictví v Radě EU se minulý čtvrtek se zástupci Evropského parlamentu dohodlo na nových emisních limitech oxidu uhličitého pro vozy se spalovacími motory. Pravidla znamenají, že po roce 2035 v Unii fakticky skončí prodej nových vozů jezdících na benzín a naftu. Platit by ale měla jedna podstatná výjimka, o níž ještě bude řeč.
Konec nových spalovacích motorů vyplývá z dikce příslušného unijního nařízení. To předpokládá postupné snižování emisí oxidu uhličitého. Od loňska pro osobní auta platí, že vozy vyrobené jednou automobilkou mohou v průměru vypouštět nejvýše 95 gramů CO2 na ujetý kilometr. Mezi lety 2025–2029 se tento limit sníží proti současnému stavu o