Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Birkinka z Bushwicku.“ Telfar Clemens nedělá luxusní módu pro elity. Dělá ji pro všechny

Telfar Clemens navrhl olympijské oblečení pro Liberii. Foto: Telfar
Telfar Clemens navrhl olympijské oblečení pro Liberii. Foto: Telfar

Co je luxus pro generace, které se potýkají s klimakrizí a nejistou budoucností? Co si dnes reálně mohou dovolit mladí z generace Z nebo mileniálové? V době sílící krize se tradiční znaky luxusu jeví jako čirá utopie a symbol časů, které jsou pryč. I přesto mladí touží po hezkých věcech, jako jsou třeba luxusní kabelky. Birkinka je mrtvá, ať žije symbol dostupného luxusu – Telfarka.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Mladá generace nakupujících je roztříštěná stejně jako digitální bubliny, ze kterých pochází, ve kterých žije a které každému díky chytrým algoritmům během sekundy generují virtuální seznamy toho, co by si měl pořídit.

A generace Z má módu ráda – podle nejnovějšího průzkumu Business of Fashion Insights je móda pro generaci, která právě nastupuje do produktivního života, nejoblíbenější zábavní kategorií na utrácení peněz. Celých 89 % dotazovaných z řad amerických tzv. zoomerů (tedy příslušníků generace Z, pozn. ed.) v průzkumu navíc uvedlo, že

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Móda

Punčák

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější