Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Loga ve stájích a letáčky. Jak podle zaměstnanců Čapího hnízda a manažerů Agrofertu vypadala reklama za stovky milionů

Farma Čapí hnízdo. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Farma Čapí hnízdo. Foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Odložení reklamní větve Čapího hnízda je pravomocné. Vyšetřovatelé mimo jiné zjistili, že propagace firem Agrofertu za téměř 300 milionů na středočeské farmě nebyla fiktivní. Opírali se mimo jiné o výpovědi pěti desítek zaměstnanců Agrofertu a Čapího hnízda. A zatímco manažeři holdingových společností, kteří na farmě byli jen občas, si na reklamu vzpomněli, pracovníci farmy si ji nevybavili téměř vůbec.

Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Policie v rámci reklamní větve kauzy Čapí hnízdo prověřovala, zda holdingové firmy neposlaly za reklamu účelově nadhodnocené částky, které by jim umožnily snížit si daňový základ a zároveň farmě pomohly se splácením úvěrů u britské banky HSBC.

Policie si vyžádala faktury i uzavřené smlouvy a snažila se zpětně zmapovat, zda se v olbramovickém areálu nějaká propagace Agrofertu nacházela. Vyslechla proto zaměstnance holdingových firem, kteří popisovali, jak si na reklamu vzpomínají.

Podle vyšetřovatelů 27 

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Andrej Babiš

Kauza Čapí hnízdo

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější