Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Vkus, nebo hnus? Současné umění ve veřejném prostoru od covidového sloupu v Krnově až po Věru Špinarovou

Covidový sloup v Krnově vyvolává vášně. Foto: Sedmikaktus – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0
Covidový sloup v Krnově vyvolává vášně. Foto: Sedmikaktus – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0

Galerie Jaroslava Fragnera prostřednictvím výstavy, knihy a dokumentárního filmu kritickým pohledem mapuje sochy, pomníky, dočasné instalace i diverzní akce, které u nás vznikly po roce 1989.

Lavičky Václava Havla, kyvadlo na Letné, socha Věry Špinarové v Ostravě, covidový sloup v Krnově… s tím vším a mnohým dalším se můžeme setkat v českém veřejném prostoru. Diskusi o tom, co veřejný prostor vůbec je, komu patří a kdo a jak by měl rozhodovat o jeho podobě, teď otevírá projekt Z galerie VEN!

Reflektory patří sochám, ne billboardům

Je to deset let, co čtveřice umělců Vojtěch Fröhlich, Ondřej Mladý, Jan Šimánek a Vladimír Turner vlezla na billboard na pražském Barrandovském mostě a na chvíli namířila reflektory, které ho osvětlují, na vedlejší betonovou sochu.

Chtěli tím

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Architektura

Výtvarné umění

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější