Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Slunce, seno, Babiš. Jak si v prvním měsíci kampaně vedli prezidentští kandidáti na sítích (+ grafy)

Instagramový příspěvek Andreje Babiše s popiskem „Je svátek, krmím lemury ❤️“. Zdroj: Instagram AB
Instagramový příspěvek Andreje Babiše s popiskem „Je svátek, krmím lemury ❤️“. Zdroj: Instagram AB

Vpád na Instagram se Andreji Babišovi povedl. Vedle přílivu sledujících disponuje i nejoblíbenějšími příspěvky mezi všemi kandidáty na prezidenta. Do placené propagace ale během prvního měsíce kampaně dávali peníze spíše outsideři.

Prezidentská kampaň se v průběhu léta vede různými způsoby a kanály. Na jedné straně probíhá kontaktní kampaň, která v případě hlavního favorita prvního kola přerůstá až do střetů na náměstích. Vedle Andreje Babiše působí snahy jeho konkurentů velmi nesměle – protikandidáti a jejich dobrovolníci zejména sbírají podpisy nutné pro samotný vstup do závodu.

Významnou složkou kampaně, která je již viditelná a jejíž význam ještě poroste, je dění na sociálních sítích. Bez nich se žádný reálný prezidentský kandidát neobejde.

Během prvního měsíce od formálního startu kampaně, tedy od 1. července, hned dva kandidáti vydali pouze na propagaci svých příspěvků na Facebooku a Instagramu přes 400 tisíc korun.

Největší objem peněz v již běžící kampani, které se tedy budou počítat i do finančního limitu, jejž zákon pro první kolo nastavuje na 40 milionů, vložili Karel Janeček a Tomáš Březina. Janeček od startu kampaně do 2. srpna vydal na online propagaci 508 tisíc korun, Březina zhruba 435 tisíc.

Níže najdete graf ukazující výdaje na kampaň na sociálních sítích v čase.

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Data

Sociální sítě

Volby prezidenta ČR

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější