Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Proč neuspěly elektrické Čezety a co bude se známou značkou dál

Za malým zájmem o elektrické skútry Čezeta byla především jejich vysoká cena. FOTO: Čezeta
Za malým zájmem o elektrické skútry Čezeta byla především jejich vysoká cena. FOTO: Čezeta

Český startup Čezeta Motors chtěl elektronickou verzí oživit legendární motorku, nyní však skončil v konkurzu. Ani po dvou letech se investoři z Crowdberry se zakladateli Čezety nedohodli na jejím směřování.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Co se pokazilo?

Neil Eamonn Smith, zakladatel a většinový vlastník společnosti Čezeta Motors, podal návrh na insolvenci již loni. Společnost měla dluhy vůči společníkům, vůči němu samotnému i vůči investorům. Tehdy ale investoři podpořili společnost dalšími vklady.

Čezetě se elektrické motorky nedařilo prodávat kvůli jejich vysoké ceně dosahující zhruba 400 tisíc korun, což je pro místní trh příliš. V loňském roce tak společnost v celé Evropě prodala jen asi sedmdesát motorek.

„Ze strany většinového vlastníka došlo k několika špatným

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Česko, Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější