Kandidáti na prezidenta a jejich sítě: Tři párky v rohlíku za čtyřicet tisíc
Prázdniny sice vrcholí, avšak na sociálních sítích se již prezidentská kampaň rozjíždí naplno. Její horkou fázi lze podle všeho očekávat až na podzim a hlavně v zimě, ale už teď můžeme vidět, jak jednotliví kandidáti investují do své propagace a jaké zatím volí strategie.
Z dat společností Meta (Facebook a Instagram) vyplývá, že za posledních 90 dnů (24. 4. – 22. 7. 2022) zde nejvíce utrácel tým Andreje Babiše, který ovšem stále svou kandidaturu oficiálně neoznámil. Od konce dubna za svoji kampaň utratil již něco přes 760 000 korun.
Účet | Útrata v daném období | Počet reklam |
Andrej Babiš | 767 802 | 104 |
Tomáš Březina | 750 411 | 50 |
Generál Pavel | 558 490 | 495 |
Danuše Nerudová | 437 401 | 42 |
Karel Janeček | 115 156 | 27 |
Středula náš prezident | 33 551 | 41 |
Tomáš Zima | 31 479 | 191 |
Pavel Fischer | 30 197 | 11 |
Nejdražším inzerátem týmu bývalého premiéra byla v tomto období