Alfons Mucha v pohybu: spektákl ještě spektakulárnější?
Sto let starou tvorbu Alfonse Muchy se snaží současnému publiku zprostředkovat projekt iMucha a výstava Alphonse Mucha: eMOTION, která nedávno začala v Jízdárně Pražského hradu. Jak dopadla snaha oživit Muchova díla s využitím digitálních technologií?
Alfons Mucha patří mezi nejvýznamnější a také nejznámější jména dějin českého výtvarného umění. Umělec, který nebyl jen malířem, ale především jedním z průkopníků moderního grafického designu, je pro nás dodnes tak důležitý i proto, že se mu v dobách strávených v Paříži podařilo prorazit na mezinárodní scéně.
V posledních letech se dílu Alfonse Muchy věnuje pozornost především tehdy, když dojde k novému zvratu v nekonečných tahanicích o vystavení Slovanské epopeje.
Cyklus dvaceti velkoformátových pláten s náměty z dějin slovanských národů Mucha maloval v letech 1912–1928 a následně jej daroval Praze s podmínkou, že pro něj hlavní město vybuduje speciální výstavní pavilon.
K tomu ale dosud nedošlo a vlastnictví i vystavování celého cyklu je předmětem vleklých sporů. Vedlejším efektem této situace je, že zdaleka největší pozornost z celé Muchovy tvorby má dílo, které je sice monumentální, ale svou obsahovou koncepcí patří spíše kamsi do hlubin