Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Devadesátky v Kunsthalle aneb Jak si užít i protrpět výstavu zároveň

Půlnoc umění - náhled do expozice. Foto: Jan Malý
Půlnoc umění – náhled do expozice. Foto: Jan Malý

V pražské Kunsthalle otevřela první výstava nového cyklu Cesty sběratelství. Půlnoc umění představuje soukromou sbírku sběratele Karla Babíčka, který v Česku založil jednu z prvních privátních galerií po revoluci – galerii Behémót.

Přestože nová výstava tematicky dobře doplňuje další pražské výstavní síně, které letos také věnují pozornost českému uměleckému prostoru devadesátých let, sama o sobě už tak snadno neobstojí.

Kunsthalle prvního července zahájila zatím třetí výstavu nového galerijního prostoru. Po interaktivním Kinetismu a přehledu mapujícím historii budovy bývalé trafostanice přišla na řadu první výstava, jež zároveň do budoucna ohlašuje sérii podobných projektů.

„V České republice, kde byly umělecké sbírky po dlouhá léta přístupné veřejnosti pouze díky státním institucím, zůstává role soukromých sběratelů zahalena jakýmsi tajemstvím,“ vysvětluje hlavní kurátorka Kunsthalle Christelle Havránek.

Právě Cesty sběratelství by měly návštěvníkům nejen představit dosud málo známé soubory děl, ale také prezentovat vztah sběratelů k získaným dílům i k umění obecně.

Půlnoc umění: NANCY DAVIDSON: Pověste je zase vysoko / Hang ‚Em High Again, 1999. FOTO: s laskavým svolením autorky a Robert Miller Gallery / courtesy of the artist and the Robert Miller Gallery

V archivu místo výstavní síně

Primární důraz na osobnost sběratele se také rovnou odráží v 

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Výtvarné umění

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější