Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Experti: Babiš se na náměstích stylizuje do řadového důchodce, na Instagramu do náctiletého influencera

Předseda ANO Andrej Babiš na štaci v Horním Slavkově na Sokolovsku. Foto: Gabriel Kuchta, Deník N
Předseda ANO Andrej Babiš na štaci v Horním Slavkově na Sokolovsku. Foto: Gabriel Kuchta, Deník N

„Tak já jedu,“ oznámil bývalý premiér Andrej Babiš 16. května na sociálních sítích a vyrazil na turné po Česku. Kampaň sice prý vede za hnutí ANO, stojí ale především na něm. Odborníci zhodnotili její formu i obsah.

Jen co se Andrej Babiš s karavanem polepeným předvolebními hesly někde zastaví, vítají ho jeho příznivci aplausem. Rozdává autogramy a knihy s vlastní podobiznou na přebalu, podává všem ruce, na fotku s ním se stojí fronty. Buduje kolem sebe auru známé osobnosti.

„Andrej Babiš je pro své podporovatele svým způsobem celebritou. Je pro ně jediným přijatelným politikem, který za ně bojuje. Hnutí ANO se primárně zaměřuje na starší voliče, pro které jsou tyto akce vítanou událostí,“ popisuje Alžběta Králová z Institutu politického marketingu.

Během svých cest po Česku sází bývalý premiér kromě darů v podobě nejrůznějších upomínkových předmětů a osobních zdravic také na projevy. Mluví krátce, zato útočně – zejména vůči vládě.

„Andrej Babiš ví, kdo jsou jeho voliči. Ví, kde má šanci získat další, a přesně na ně cílí styl komunikace i její obsah. Z tohoto pohledu kampani není co vytknout. Problematické ale je, že

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Andrej Babiš

Komunální volby

Volby prezidenta ČR

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější