Pořádání festivalů ekonomicky přestává mít logiku, říká ředitel Rock for People
Ještě před víkendovým Metronomem odstartoval letošní českou festivalovou sezonu Rock for People. S jakými potížemi se nyní pořadatelé festivalů potýkají? „V polních podmínkách stavíme pro kapely masážní salony a tělocvičny, protože to mají ve svých požadavcích. Letošní zákulisí mělo velikost menšího festivalu,“ říká ředitel festivalu Rock for People Michal Thomes. Přinášíme též seznam největších červencových evropských hudebních událostí.
Po dvou letech nejistoty se hudebníci ze všech koutů světa vrací na festivalová pódia. V polovině června festivalovou sezonu odstartoval dosud největší ročník českého Rock for People, na kterém vystoupili mimo jiné Green Day, Fall Out Boy, Biffy Clyro nebo Sum 41.
O průběhu festivalu, požadavcích kapel, vlivu inflace na organizaci akce, přechodu celého festivalu na energii z obnovitelných zdrojů a AZ-kvízu na cestách jsme si povídali s ředitelem festivalu Michalem Thomesem.
Úvodem, jak jste si vy sám užil letošní ročník Rock for People? Splnil veškerá vaše očekávání?
Splnil je minimálně v tom, že se konečně uskutečnil. Nepochybně to byl nejnáročnější ročník ze všech, ale z hlediska formátu a návštěvnosti jsme velmi spokojeni. Zážitkově to bylo velmi intenzivní, ekonomiku zatím dopočítáváme.
Letošní ročník byl vyprodaný. Dorazili ale skutečně všichni majitelé vstupenek, nebo se opakovala situace návštěvnických propadů loňských britských festivalů, kam lidé i přes zakoupené vstupenky kvůli nejistotě spojené s covidem nedorazili?
Drobný propad tam určitě byl, ale ne nijak výrazný. Vím, že ten, který zmiňujete, se pohyboval mezi 15–20 %, což u nás určitě nebylo. Vypadá to, že většina návštěvníků, kteří si předem koupili vstupenky, skutečně dorazila. To nás opravdu těší, protože jsme měli obavy, jestli se takový nečekaný propad v návštěvnosti nestane i u nás.
Velká anketa o stavu kultury po covidu: líp už bylo
Dlouhodobě jste směřovali k eliminaci tradičních českých jmen z programu festivalu. Pětina letošních návštěvníků byla ze zahraničí. Jsou tak ambice festivalu postupně čím dál více oslovovat návštěvníky ze zahraničí a dostat se mezi elitu evropských festivalů, jako je Sziget nebo Glastonbury?
Zmíněné festivaly jsou zrovna ty největší v Evropě a to by byla asi nepřiměřená ambice. Areál, ve kterém Rock for People pořádáme, na festival takové kapacity není