Chtějí prokázat loajalitu straně, což vede ke komické upatlanosti, říká sinolog k čínské akci s propagandistickým filmem
Propagandistickou kampaní, kterou v Česku odhalil Deník N, se její autoři snažili zalíbit hlavně svému vedení, říká v rozhovoru sinolog Martin Hála. Číňané v Česku prezentovali propagandistický snímek o Hongkongu přes smyšlený filmový festival, lživý PR článek a pomocí prostředníků, kteří zařídili promítání filmu v pražském kině. Všechny nitky reportéry dovedly k jednomu muži v Číně. „Toho filmu se dá využít pro domácí publikum i přesto, že byl odhalen jako fake. Tahle část se cudně zamlčí a film bude nadále prezentován jako autentický,“ říká k tomu sinolog.
Na co se v rozhovoru také ptáme:
- Komu je taková propaganda určena?
- Proč Číňané postupovali takto složitě?
- Jak Čína využije tuto akci k propagandě?
Je případ čínské propagandistické akce, který jsme propojili s jedním člověkem z Číny, něčím ojedinělý?
V mnoha ohledech je celkem typický, včetně jisté upatlanosti v celkovém provedení. Ojedinělý není.
Pro koho je tato propaganda určena? Jakému publiku?
Ve finále je učena domácímu i mezinárodnímu publiku, ale je třeba mít na paměti také pravděpodobnou motivaci samotných aktérů celé konstrukce. V mnoha případech, a podle všeho i v tomto, jde o