Deník N

Kamiony i Kumáni. České hry hrálo až půl miliardy lidí. Když stát nepomůže, ztratíme krok se světem, varují vývojáři

Obrázek ze hry ARMA 3. Foto: Arma3.com
Obrázek ze hry ARMA 3. Foto: Arma3.com
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

Hernímu průmyslu se v Česku daří a za loňský rok rostl o desítky procent. Ukazuje to studie Institutu pro digitální ekonomiku a Asociace českých herních vývojářů. Dokument velice podrobně popsal, jak průmysl s videohrami v tuzemsku vypadá, a ukazuje, že toto moderní odvětví je pro českou ekonomiku čím dál více zajímavé.

V herním průmyslu sice v tuzemsku pracuje kolem 1600 lidí, přesto dokážou firmy vytvořit miliardové obraty. Už teď asociace a autoři studie předpokládají, že rok 2018 bude jeden z nejúspěšnějších. Obrat by měl za loňský rok vzrůst až o 34 procent a přesáhnout tři miliardy korun.

Jen pro představu, hry takto překonávají tržby z návštěv tuzemských kin – loni se podle Českého statistického úřadu prodaly vstupenky za zhruba dvě miliardy. To kopíruje trend v zahraničí, kdy se za hry utratí více peněz, než utrží hollywoodská studia za vstupenky do kin.

Minulý rok na sebe česká videoherní studia upozornila také ve světě. Vyšla jedna z nejdražších her, které kdy byly na našem území vytvořeny – Kingdom Come: Deliverance, s rozpočtem stovek milionů korun.

Titul z předhusitského období zahraniční recenzenty zaujal nejen propracovaným příběhem, ale i nádhernou grafikou a historickou přesností. Za rok od vydání hry od pražského studia Warhorse se prodaly přes dva miliony kusů.

I přes velikost nákladů na vývoj a útok na přední příčky světových žebříčků prodejnosti se nejedná o historicky nejúspěšnější českou hru, co se týká prodaných kusů pro stolní počítače a konzole. Tou je

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější