Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

TGV z muzea má přesvědčit odpůrce, místo toho jen připomíná zaostalost české železnice

Na pražské hlavní nádraží dorazil v pondělí vysokorychlostní vlak TGV. Jeho prezentace veřejnosti je součástí spolupráce Správy železnic a francouzského železničního dopravce SNCF na projektu přípravy vysokorychlostních tratí v České republice. Foto: ČTK
Na pražské hlavní nádraží dorazil v pondělí vysokorychlostní vlak TGV. Jeho prezentace veřejnosti je součástí spolupráce Správy železnic a francouzského železničního dopravce SNCF na projektu přípravy vysokorychlostních tratí v České republice. Foto: ČTK

Komentář Jana Sůry: Byla to dnes na hlavním nádraží v Praze velká sláva. Do Česka po více než třiceti letech dorazila na objednávku Správy železnic vysokorychlostní jednotka TGV. Ač to zřejmě nebylo cílem, lépe ilustrovat zaostalost tuzemské železnice už asi nešlo.

Na první pohled veleúspěšná akce. Lidé čekali dlouhou frontu, aby se mohli podívat na to, jak se ve Francii jezdilo před čtyřiceti lety. A jak se v Česku ještě dlouho jezdit nebude, i když se v projevu ministra dopravy Martina Kupky při zahájení objevila kouzelná formulace „za pár let“.

Prodej iluzí o tom, jak daleko jsme pokročili s přípravou vysokorychlostních tratí, nevyjde českého daňového poplatníka úplně levně. Celkové náklady na pojízdnou výstavku přesahují jedenáct milionů korun. Když se to začalo zdát příliš, Správa železnic

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Názor

Komentáře

V tomto okamžiku nejčtenější