Kdyby měla o druhý jazyk zájem jen polovina dětí, povinnost bychom vrátili, říká klíčový muž z ministerstva
Ministerstvo školství nemá dostatek dat pro svůj návrh na zrušení povinného druhého cizího jazyka pro žáky, opírá se pouze o výzkum mezi řediteli základních škol. Na diskusi s učiteli jazyků to přiznali zástupci resortu, zároveň zdůraznili, že je pro ně klíčové, aby si děti osvojily klíčové gramotnosti a kompetence především v mateřském jazyce a napříč předměty.
Patnáctého června chce ministerstvo školství představit veřejnosti definitivní verzi hlavních směrů revize rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Největší rozruch zatím způsobil návrh na zrušení povinné výuky druhého cizího jazyka (byť je to v rámci celé obrovské revize de facto jen drobnost). Ve Sněmovně se až dnes poprvé sešli ke společné diskusi zástupci učitelů jazyků a organizací, kterých se tato problematika týká, s představiteli ministerstva školství.
„V žádném případě nechceme zrušit druhý cizí jazyk, jedná se jen o zrušení