Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Tady je to vysbíraný“: jak česká rodina Homolkových vstoupila na jeviště

Rodina Homolkových vstupuje z filmu na divadelní prkna. Foto: Michal Hančovský
Rodina Homolkových vstupuje z filmu na divadelní prkna. Foto: Michal Hančovský

Pražské Švandovo divadlo si na sebe na konci května svou novou premiérou adaptace filmu Ecce Homo Homolka vzalo nelehký úkol. Vyrovnat se zažité klasice československé nové vlny a dokázat, proč má vůbec smysl Papouškův dnes už zlidovělý kulturní hláškomat znovu uvádět.

Tvůrčí dvojice Kristýna Jankovcová a Adam Svozil svádí v Ecce Homo Homolka boj o aktualizaci s politickým přesahem stejně neohroženě jako děda Homolka se stlaním peřin, ty dveře se ale ne a ne otevřít.

Inscenace, jež z originálu dělá drama o neporozumění a prázdnotě lidských vztahů na pozadí člověkem nevratně poničené přírody, nabízí podívanou, která milovníkům původních Homolkových sice filmový zážitek připomene, ale netrumfne ho a neznalce k jeho vyhledání spíš nenamotivuje.

Na houbách

Vše začíná nostalgickou variací filmové melodie v podání Jakuba Kudláče a úvodní scénou romantického posezení v lese narušeného příchodem rodiny Homolkových, která je, jak jinak než hezky česky,

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Divadlo

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější