Newsletter live! Vlády se ujímají děti a monstra. A přijdou noci plné drog a rapu
Pokud tento super dlouhý kulturní newsletter nedočtete až do konce, neuvidíte tu českou trailerovou lahůdku, kterou jsme vám tam připravili. A to by byla velká škoda.
V minulém týdnu jsme publikovali velkou anketu, v níž jsme se kulturních institucí a pořadatelů kulturních akcí z celého Česka ptali, jak se jim v těchto časech daří lákat diváky za kulturou. Odpovědi v první ani ve druhé části ankety nebyly moc optimistické.
Potenciální diváci se nyní, po dvou letech pandemie a ve stínu války, mnohem více rozmýšlejí, za co své peníze utratí. S nákupem vstupenek váhají kolikrát až do poslední chvíle a často si jej rozmyslí úplně.
Pořadatelé akcí tak mnohokrát do oné poslední chvíle nevědí, jestli jejich akce vůbec bude výdělečná, navíc řeší stoupající ceny energií i strašáka inflace.
Ač se podle některých z nich diváci pomalu ke kultuře začali vracet, většina je stále hluboko pod předcovidovými čísly návštěvnosti.
Je to trochu smutné, i když ne beznadějné čtení – a množství kulturních událostí, které proběhly i v minulém týdnu, dává naději, že kultura přežije i v horších časech.
V mapování stavu české kultury po covidu chceme pokračovat. Chcete se s námi podělit o to, jak se ve vaší kulturní instituci po covidové pandemii proměnily návyky diváků? Jsou ještě Češi ochotni utrácet za kulturu? Napište nám, rádi vaše odpovědi zveřejníme.
My o kultuře rádi budeme dál psát co nejvíc a větší prostor jí chceme dát i díky kulturní příloze tištěného Deníku N, kterou se chystáme poprvé vydat na začátku července. Příští týden máte poslední příležitost vznik přílohy podpořit – budeme vám za to vděčni. A kultura též.
Pokračoval festival v Cannes a nám