Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Žáci vyučovaní Hejného metodou mají podle průzkumu lepší výsledky. Odpůrci mluví o marketingu

Výzkum neprokázal, že by Hejného metoda v dětech probouzela bližší vztah k matematice. Foto: Vladimír Pryček, ČTK
Výzkum neprokázal, že by Hejného metoda v dětech probouzela bližší vztah k matematice. Foto: Vladimír Pryček, ČTK

Žáci čtvrtých tříd základních škol, kteří se matematiku učí Hejného metodou, prokazují lepší výsledky než ti ostatní. Zdařileji také zvládají náročnější úlohy. Zjistila to studie Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Někteří matematici však mají k výzkumu výhrady.

Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.

Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Studie vznikla na základě dat z mezinárodních šetření TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) 2015 a 2019. V Česku se jich účastnilo 5202 žáků z 159 škol. Zhruba 20 procent tvořily školy, které v určité podobě používají principy metody matematika Milana Hejného.

Ze závěrů studie vyplývá, že

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Matematika

Školství

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější