Chanovská škola ochranku na problémové žáky nepotřebuje, děti se snaží motivovat chválením
Mostecké sídliště Chanov bylo dlouhá léta nejznámější vyloučenou lokalitou v Česku. Nyní zde v pilotním projektu zkoušejí metodu, kterou chtějí předcházet problémovému chování žáků. Zaměřuje se na zdůrazňování a chválení dobrého chování.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
„Já mám velkou radost, že Honzík má všechno připravené na stole. A koukám, že už se připravuje i Natálka, z toho mám také velkou radost. Skvěle, Denis už má také vše před sebou,“ promlouvá učitelka k žákům na prvním stupni. Bez „okřikování“ se postupně připojují další, až celá třída může začít s výukou angličtiny.
Nacházíme se v jedné ze tříd základní školy na sídlišti Chanov. Vyloučené lokalitě v severočeském Mostu, která byla mnoho let vnímána jako symbol segregace a sociálních problémů Romů. Sídliště se v průběhu let hodně změnilo, dva největší panelové domy město zbouralo. A postupně se zde mění i přístup ke vzdělávání.
Místní základní škola se jako jedna z prvních v České republice připojila do pilotního projektu pozitivní podpory chování, který je zaměřen na podporu očekávaného chování dětí ve škole. V praxi to znamená, že