Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Auta Prašnou branou jezdit musí, jsou tam garáže. Hezké to nikdy nebude, říká ke kruhovému objezdu radní Prahy 1

Foto: Ludvík Hradilek, Deník N
Foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Městská část Praha 1 sklízí kritiku za namalovaný kruhový objezd přímo před Prašnou branou v historickém centru Prahy. Řešení se nelíbí vedení hlavního města, Institutu plánování a rozvoje (IPR) i části odborníků. Radní pro dopravu Prahy 1 Richard Bureš (ODS) v rozhovoru pro Deník N ale řešení hájí s tím, že uleví průjezdnosti autům i tramvajím. Uzavření Prašné brány pro auta si dokáže představit těžko, řidiči by podle něj neměli jak odjet z podzemních garáží.

U Prašné brány je nově namalovaný kruhový objezd. Primátor Zdeněk Hřib (Piráti) řekl, že ho bolí se na to dívat, náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) ho zase přirovnal k dopravnímu hřišti. Co vás k tomu vedlo?

Řešíme to od února. Prezentovali jsme, že v daném místě bude docházet k dopravním změnám, rok byly projednávány v souvislosti s výstavbou Masarykova nádraží. Mají za cíl omezit zbytný tranzit. Máme tam několik návazných kroků, například zobousměrnění Hybernské a zneprůjezdnění Havlíčkovy ulice. Některá auta, která jedou do Hybernské nebo Obecního domu, jezdí přes Jindřišskou a Panskou. Zobousměrněním Hybernské se auta musí na konci otočit, aby se dostala zpátky.

Proto kruhový objezd?

Předchozí řešení mělo na metr čtvereční více bílé barvy, než má to nové, jen barva byla špinavá, nová září. Auta, která obslouží hotely a Obecní dům, se otočí a jedou pryč. Ulevíme dopravě, žádnou nepřidáme.

Projednávali jsme to rok, celou dobu se tomu věnoval asistent náměstka Adama Scheinherra Marek Bělor, kreslil to pan (architekt Tomáš) Cach, který pracuje pro Institut plánování a rozvoje i magistrát. S náměstkem jsme si plácli.

Přesto náměstek Scheinherr tvrdí, že s tím nikdy nesouhlasil.

Nesouhlasili jsme s tím, aby na konci Pařížské vznikly velké stojany pro kola. A tohle je msta.

Msta?

Vím, že jsem si s náměstkem Scheinherrem podal ruku. Je to něco za něco. Řekli jsme, že na Staroměstském náměstí nemá být velké cyklodepo. Od té doby dostalo TSK zákaz s námi projekt realizovat a nyní zase zákaz, aby udělali Hybernskou obousměrnou. Očekával jsem, že když něco nesplním, přijde naschvál. Vím, že jsme to projednávali. I když IPR říká něco jiného, na úřední desku nepřišla jediná výtka.

Proti tomuto nápadu se ozval IPR i hlavní město Praha. Nesouhlasili s tím.

Ano, ale já znám jiný výsledek. Když jsme to řešili, nedorazila jediná

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Doprava

Praha

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější