„Otevřená propaganda ruského stylu.“ Prolistovali jsme s mediální analytičkou maďarské noviny stránku po stránce
Kontrola nad velkou částí mediálního trhu je jednou z nejdůležitějších výhod, které má před nadcházejícími parlamentními volbami v Maďarsku premiér Viktor Orbán a jeho strana Fidesz. Orbán ovládá nejen státní televizi a rádio, ale i většinu soukromých médií. Míra, s jakou jdou vládě na ruku, je pro české čtenáře, posluchače a diváky těžko představitelná. Prošli jsme náhodně vybrané vydání jedněch maďarských novin stránku po stránce s mediální analytičkou.
Je středa třicátého března, do voleb v Maďarsku zbývají čtyři dny. V univerzitní pracovně s výhledem na nábřeží Dunaje nás vítá jedna z nejlepších maďarských odbornic na média. Ágnes Urbánová vede na Korvínově univerzitě Katedru informačních a komunikačních studií. Na stole leží noviny Magyar Hírlap.
„Ten název znamená prostě ‚maďarské noviny‘. V devadesátých letech to byly liberální noviny, ale pak je koupil maďarský podnikatel Gábor Széles, který je velký podporovatel Viktora Orbána,“ vysvětluje Urbánová.
Maďarský premiér usiluje o čtvrté volební období ve funkci v řadě a páté celkově. Pomoci mu k němu má i