Nedělat nic jsem prostě nedokázal, říká student, který odhalil zneužívání na fakultě
Vedení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy minulý měsíc odstavilo z výuky pedagoga Petra Christova, kterého studentky obvinily ze sexuálního obtěžování i zneužívání. Ráznému kroku ale předcházely měsíce nenápadných událostí, které nakonec pomohly šablonu pedagogova zacházení se studentkami odhalit. Na jejich začátku stál student Tomáš Blatný, kterému se jedna z dívek svěřila.
Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Příběh Tomáše Blatného je v celé kauze natolik stěžejní, že se mu redakce Deníku N rozhodla věnovat zvláštní pozornost. Ukazuje, že oběti se někdy nedokážou ozvat samy a potřebují pomoc zvenčí – od přátel, spolužáků či kolegů, rodiny. Pro mnohé v jiných školách či institucích může být jeho příběh inspirací, jak se v podobných případech zachovat.
Tomáše Blatného totiž případ zastihl zcela nepřipraveného a ocitl se v situaci, která může být mnohým povědomá: o problematice sexuálního obtěžování a dynamice zneužívání nadřízenými