„Fiala nemá být influencer.“ Proč Fialu v informování o cestě do Kyjeva zastínili Poláci

Cesta tří středoevropských premiérů do válkou sužovaného Kyjeva se stala jedním z dosavadních mediálních vrcholů roku. Výrazného pokrytí se jí dostalo na světové scéně a v rámci tuzemské politiky šlo o největší událost za posledních několik let. Český premiér Petr Fiala (ODS), ač byl jedním z hlavních aktérů, přitom o celé výpravě informoval velmi úsporně. A stejně tak i Úřad vlády.
Kompletní audioverze článků jsou dostupné v rámci klubového předplatného společně s aplikací Deníku N, která umožňuje i offline poslech. Pokud ji ještě nemáte, nainstalujte si ji do svého mobilu.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné.
Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.
Na první pohled tak jde o zřejmý nepoměr mezi významem samotné události a tím, jak ji český předseda vlády se svými kolegy uchopil. Zdroj ze Strakovy akademie Fialovu „propagační úspornost“ Deníku N vysvětlil tím, že premiér akci nechtěl využít k osobní propagaci.
„Základní domluva byla nedělat nic