Obrazem: „Orchestriony“ na pražských kolejích vystřídali slovenští „Mravenci“. Stačí vychytat mouchy
Pražská vlaková linka S 34 z Masarykova nádraží do Čakovic jezdí od roku 2013. Pro Ropid ji provozuje společnost KŽC Doprava. Na trati jezdily motorové vozy řady 810 přezdívané Autobus, Orchestrion, Skleník nebo Šukafon. V prodloužené smlouvě (bez výběrového řízení na deset let) měl dopravce od roku 2019 zajistit nové, nízkopodlažní vlaky. A tak se Pražané mohou od konce února svézt v „Mravencích“ vyrobených na Slovensku v ŽOS Zvolen. Jsou to přestavěné osmsetdesítky, tak se na ně podívejte.
Dvě soupravy si pořídila společnost KŽC Doprava, aby zajistila provoz pražské linky z Masarykova nádraží do Čakovic.
Slovenské dráhy za jednu soupravu zaplatily ŽOS Zvolen 1,381 milionu eur (asi 36 milionů korun). Kolik uhradila KŽC Doprava, společnost neuvedla. Nic levnějšího v EU ale nekoupíte.
Jezdí každý pracovní den v pravidelných hodinových intervalech. Lístek pražské integrované dopravy si musíte označit před nástupem do vlaku. U průvodčího stojí 40 korun.
Jediný nízkopodlažní vstup je dočasně z poloviny uzavřen. „Je třeba ještě vychytat pár much. Je to úplně nové, gumy těsnění jsou tvrdé, a když do sebe zapadnou, nejdou otevřít vůbec,“ říká průvodčí.
Nefunkčnosti si všimnete i díky letáku z bohatých zásob Českých drah.