Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Osobní PR“ za statisíce z krajské kasy nebo řidič s foťákem. Jak se propagují hejtmani?

„Nešlo o osobní PR, opravdu ne,“ říká nyní již bývalá hejtmanka Plzeňského kraje Ilona Mauritzová (ODS). Foto: ČTK
„Nešlo o osobní PR, opravdu ne,“ říká nyní již bývalá hejtmanka Plzeňského kraje Ilona Mauritzová (ODS). Foto: ČTK

Kauza financování sociálních sítí Aleny Schillerové (ANO) otevřela dvě otázky: Kdo má platit za PR veřejných činitelů? A kde leží hranice mezi propagací politika a nutnou prezentací jeho úřadu? Například nyní již bývalá hejtmanka Plzeňského kraje Ilona Mauritzová z ODS měla podle zjištění Deníku N od ledna do září minulého roku externí firmu i na osobní PR – jak říkají objednávky. Kraj spolupráce stála desítky tisíc měsíčně. Podle Mauritzové je ve smlouvě, kterou má redakce k dispozici, chybná formulace. Kraj říká, že osobní PR neplatil. Jak vše řeší ostatní hejtmani?

„Nešlo o osobní PR, opravdu ne,“ tvrdí v pondělí odpoledne do telefonu čerstvá exhejtmanka nalomeným hlasem. Starosti jí dělá hlavně nečekané sesazení z funkce: ještě dopoledne kraj vedla, dokud ji s celou radou neodvolalo hnutí ANO spolu s dříve koaličními Piráty.

Spolupráci s externími firmami zastupitelka za ODS připouští, dohnala ji k ní prý ale personální krize. „Nemohla jsem najít nikoho za odcházející vedoucí mediálního odboru, byl mi doporučen tento muž, tak jsme ho najali,“ popisuje politička.

Podle dokumentů, do kterých měl Deník N možnost nahlédnout, uzavíral Plzeňský kraj smlouvu s externí firmou každý měsíc od ledna do září minulého roku. „Objednáváme u vás mediální podklady v oblasti osobního PR

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější