Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Händelova Alcina v Brně je operní Super Bowl

Ilustrační oto: Národní divadlo Brno
Ilustrační oto: Národní divadlo Brno

To, co se sneslo uplynulý víkend na jeviště brněnského Národního divadla, byl výbuch operní supernovy. Po inscenační stránce bylo české a francouzské provedení Händelovy Alciny tak vrcholné, že o něm uslyšíme pěkně dlouho jako o životním diváckém zážitku.

Kdyby měla opera stejnou prestiž jako americký fotbal, lístky na toto představení budou stát na černém trhu desítky tisíc. Proto jestli jen trochu můžete, využijte příležitosti vidět na vlastní oči geniální režijní koncepci Jiřího Heřmana a jeho inscenačního týmu, ještě to v Brně dávají třikrát. Pak už se to trochu prodraží, protože budete muset představení honit ve Versailles nebo Caen. Jestli si říkáte, že opera není nic pro vás, tahle vás přesvědčí o opaku.

V poslední době se může Brno pyšnit řadou výjimečných oper. Carsenův Osud od Janáčka, Brittenův Peter Grimes v režii Davida Radoka a nedávné dlouho covidem odkládané Řecké pašije Bohuslava Martinů opět v režii Jiřího Heřmana, šéfa zdejší opery. Jeden inscenační poklad za druhým. Jako by se brněnská opera specializovala na „moderní“ opery z 20. století.

S napětím se proto čekalo na to, jak dopadne tentokrát opera o pár století starší. Říci, že to překonala, by bylo

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Hudba

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější