Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Ministerstvo zaplatilo 200 tisíc za facebookovou propagaci na stránce Dostálové. Zákon to neřeší

Jedno ze sponzorovaných videí tehdejší ministryně Kláry Dostálové. Zdroj: Facebook Kláry Dostálové
Jedno ze sponzorovaných videí tehdejší ministryně Kláry Dostálové. Zdroj: Facebook Kláry Dostálové

V minulém volebním období zaplatilo ministerstvo pro místní rozvoj necelých 200 tisíc za sponzorované příspěvky své šéfky Kláry Dostálové (za ANO). Nešlo o přímou propagaci její osoby, podle exministryně se ministerstvo snažilo propagovat stavební zákon.

Českými sociálními sítěmi v minulých dnech projela vlna zájmu o výdaje na veřejnou prezentaci exministryně financí Aleny Schillerové (ANO). Případ současné šéfky poslaneckého klubu hnutí ANO je poměrně jasný.

Schillerová si z veřejných peněz budovala vlastní PR, které jí pomáhalo v oslovování potenciálních voličů na sociálních sítích. Je kvůli tomu pod palbou veřejné kritiky, předsedkyně Poslanecké sněmovny Markéta Pekarová Adamová (TOP 09) mluví o tom, že by ANO mělo peníze vrátit do státního rozpočtu.

Vedle ní ale existují i některé případy, které se na první pohled jeví obdobně, jsou ovšem mnohem komplikovanější. Podle veřejných dat, která publikuje společnost Facebook, totiž během roku 2020 ministerstvo pro místní rozvoj zaplatilo bezmála 200 tisíc korun za patnáct sponzorovaných příspěvků na stránce své ministryně Kláry Dostálové (za ANO).

Tyto platby jsou unikátní. Od jara 2019, tedy od doby, kdy Facebook sponzorované příspěvky týkající se politiky veřejně ukládá, totiž alespoň nějaké výdaje na reklamu na nejrozšířenější sociální síti v zemi vydalo

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Sociální sítě

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější