Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Zapomeňte na to, že tuk jen tak proměníte ve svaly. Buďte realisté, ne extremisté, jedna pizza vám neublíží

Dokážeme zhubnout a zároveň nabírat svalovou hmotu? Ilustrační foto: Adobe Stock
Dokážeme zhubnout a zároveň nabírat svalovou hmotu? Ilustrační foto: Adobe Stock

Druhý díl seriálu o hubnutí: Někomu „cheat day“ psychologicky pomáhá odpočinout si od práce, jiný si uvědomí, že zodpovědným přístupem dosáhne výsledků dříve.

Neberte to tak vážně. Některým z vás může den, kdy porušíte pravidla, psychologicky pomoci. „Cheat day“ s pivem a pizzou vás rozptýlí od pracovního stresu.

A pokud se vám po tučném jídle udělá špatně, hodně rychle si vzpomenete, jak dobře vám bylo během týdne, kdy jste jedli zdravě.

Odborníci upozorňují na to, aby začátečníci cvičení fanaticky nepřeháněli. „Známe lidi, kteří ze dne na den přepnou do striktně dietního režimu a vysoké fyzické zátěže, což bývá kontraproduktivní.“

Viditelné změny přijdou, ale později, s pravidelným a poctivým tréninkem. „To je důvod, proč se mnoho kvalitních studií provádí v rozmezí 3–6 měsíců. Změna si vyžaduje čas,“ vysvětluje silový trenér Michal Králik.

Odborníci Milan Sedliak a Michal Králik vysvětlují, jak začít po Novém roce s tréninkem, který vám pomůže nejen zhubnout, ale také zpevnit tělo nebo nabrat novou svalovou hmotu.

V článku se také dočtete:

  • proč muži ani ženy při dietě nesmějí ztrácet svaly;
  • jak vypadají trenéři rychlokvašky;
  • proč neumíme stejně efektivně hubnout a nabírat svaly;
  • že silový trénink může pomoci více než běh.

Nejdříve pomalu hubněte

„Jeden kolega mi kdysi s nadsázkou řekl, že zhubnout můžeme, i když budeme jen tak chodit dokola. Je jedno, jestli cvičíme, běháme nebo plaveme,“ říká silový trenér Michal Králik.

Dokážeme ale zhubnout a zároveň nabírat svalovou hmotu? „To je klasický novoroční požadavek, ale z vědeckého hlediska

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Hubnutí

Sport

V tomto okamžiku nejčtenější