Deník N

Autor bestsellerů o lidském rozhodování, Dan Ariely, míří poprvé do Prahy, bude hostem Marketing Festivalu

Miliony lidí po celém světě milují jeho bestsellery o iracionalitě a tajích lidského rozhodování.

Letos poprvé navštíví Dan Ariely i Prahu. Světově uznávaný profesor psychologie a behaviorální ekonomie bude mezi hosty šestého ročníku Marketing Festivalu, jedné z nejprestižnějších oborových akcí v Evropě. Uskuteční se 20.–22. března 2019 a setká se na něm přes 2000 odborníků převážně na digitální marketing.

„Dan Ariely je v současnosti největší světovou kapacitou studia lidského chování a rozhodování. Návštěvníkům Marketing Festivalu vždy nabízíme to nejlepší a v této oblasti nemá Dan Ariely konkurenci. Jedním ze základů marketingu je právě pochopení, co lidi k určitému rozhodnutí vede. A právě o tomto tématu se návštěvníci mohou při historicky první Arielyho přednášce v České republice hodně dozvědět,“ říká Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu.

Knih Dana Arielyho, jednoho z nejpopulárnějších autorů současnosti, se prodaly desítky milionů výtisků. Mezi jeho bestsellery patří například „Iracionálně váš…“, kde se čtenáři dozvědí, jak před manželkou odůvodnit nákup hodinek Rolex za tisíce dolarů nebo jak nejefektivněji postupovat při návštěvě restaurace typu all-you-can-eat („sněz, co můžeš“). Na tyto a jiné otázky odpovídá díky hlubokým znalostem lidské mysli ze svých převratných výzkumů. Mezi jeho další tituly oceněné jako New York Times Best Sellers patří Jak drahé je zdarma nebo Jak drahá je nepoctivost.

Profesor psychologie a behaviorální ekonomie Dan Ariely se zabývá především iracionálním rozhodováním v ekonomice a také v osobním životě. Miliony lidí poslouchaly jeho přednášky po celém světě a záznamy z jeho vystoupení na prestižní konferenci TED (Technology, Entertainment, Design) mají více než 10 milionů shlédnutí. Je zakládajícím členem BEworks, první konzultantské firmy aplikující behaviorální strategii na oblast marketingu, nebo spoluzakladatelem Timeful, technologické společnosti, která mapuje, jak lidé využívají svůj nejcennější zdroj – čas. Tu v roce 2015 koupil Google.

Dan Ariely se zapojil také do kampaně propagující Marketing Festival, když zval společně se zakladatelem konference Jindřichem Fáborským návštěvníky v unikátních personalizovaných videích. Kromě Arielyho na konferenci vystoupí mimo jiné Mark Ritson, jeden z nejlepších profesorů marketingu, Christopher Wylie, který odhalil ilegální aktivity firmy Cambridge Analytika, či Wil Reynolds, expert na SEO.

Marketing Festival se koná v Praze 22. března v Kongresovém centru. Setká se na něm přes 2000 odborníků na digitální marketing. Cena vstupenky je 6990 Kč (bez DPH) a zahrnuje hlavní konferenční program, simultánní překlad přednášek do češtiny a vstup na tři doprovodné večerní párty. Účastníci konference se také budou moci přihlásit na placené workshopy, které se budou věnovat taktikám a ovládnutí moderních marketingových nástrojů.

V tomto okamžiku nejčtenější