Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

SPD v kampani platila dezinformátorům i XTV, u několika milionů jsou otazníky

Výraznou položkou v účetnictví SPD byl tradičně tisk předvolebních novin. Foto: Gabriel Kuchta, Deník N
Výraznou položkou v účetnictví SPD byl tradičně tisk předvolebních novin. Foto: Gabriel Kuchta, Deník N

Hnutí SPD v kampani před sněmovními volbami utratilo nejvíce peněz za outdoorovou reklamu. Strana Tomia Okamury za své služby platila i Parlamentním listům, dezinformačnímu Svobodnému rádiu či XTV. U některých položek ve vyúčtování nákladů není zcela jasný účel plateb.

Hnutí za kampaň podle zprávy Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí zaplatilo celkem téměř 77,3 milionu korun. Vlastní dokument o vyúčtování kampaně SPD zveřejnila na svém webu.

Nejvíce utratila za venkovní reklamu, a to dohromady 25 milionů. U společnosti BigMedia si pronajala plochy za 21 milionů. Další plakáty pořídila od firem Rengl, Railreklam nebo W&P Euronova.

Další velkou položkou na účtu SPD jsou

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější