Studio N: Webbův teleskop odstartoval novou éru astronomie

Vědcům z americké vesmírné agentury NASA se podařilo napnout sluneční štít a rozevřít zrcadla teleskopu Jamese Webba. Složený ho z odpalovací rampy Kourou ve Francouzské Guyaně vynesla raketa na konci prosince. Je to největší a nejvýkonnější teleskop, jaký kdy lidstvo do vesmíru vypustilo. Filip Titlbach o něm mluví s vědeckým novinářem Petrem Koubským.

Nové epizody Studia N najdete každý všední den odpoledne na našem webu a v podcastových aplikacích Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts a dalších. Sledovat nás můžete také na Instagramu.

Sdělení sponzora podcastu: S Investownem se můžete podílet na ziscích z nemovitostí i bez milionů na účtu. Vyzkoušejte mikroinvestování do nemovitostí a připojte se k 30 000 spokojených zákazníků.

Debata N: Dva státy, dva premiéři, dva deníky

Velká premiéra! První společná akce českého Deníku N a slovenského Denníku N se koná v Univerzitním kině Scala v Brně 6. 6. 2022 v 18.00. Debatu s Petrou Procházkovou, Martinem M. Šimečkou a Petrem Koubským moderuje Monika Tódová. Vrcholem večera bude rozhovor s českým premiérem Petrem Fialou a slovenským premiérem Eduardem Hegerem, který povedou Renata Kalenská a Dušan Mikušovič. O vztazích a budoucnosti obou zemí u příležitosti 30. výročí událostí vedoucích k jejich vzniku.

Vstupenky můžete koupit online. Zvýhodněná cena pro předplatitele, studenty a seniory.

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište na editori@denikn.cz.

Studio N