Deník N

Prodej studia každého v týmu šokoval, ale budeme mít totální svobodu, říká šéf tvůrců Kingdom Come

Ukázka ze hry Kingdom Come. Foto: Warhorse Studios
Ukázka ze hry Kingdom Come. Foto: Warhorse Studios
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

Jedno z největších českých herních studií – Warhorse – koupila minulý týden za více než miliardu korun rakouská firma THQ Nordic. Stalo se tak rok poté, co vývojáři vydali úspěšnou hru Kingdom Come: Deliverence, které se prodalo přes dva miliony kusů. „Jedním z klíčových požadavků nového vlastníka bylo, aby kreativní tým zůstal beze změny, a jasně jsme si řekli, že pokračujeme v tom, co jsme začali,“ říká pro Deník N šéf Warhorse Studio Martin Frývaldský.

Může v zemi, jakou je Česká republika, fungovat velké nezávislé studio?

Samozřejmě. Nejde o to, kde studio sídlí, ale jestli má schopnost získat kvalifikované lidi a jestli existuje dostatečně velký trh pro produkt, na kterém studio pracuje. A protože hry jsou z principu globální produkt, ta možnost tu je.

Nastínili noví vlastníci, jaké mají se studiem Warhorse plány?

Součástí dohody o prodeji studia byla také shoda na tom, že budeme dělat dál vlastní hry a že budeme mít skoro totální kreativní svobodu. Takže aktuálně nás čeká dokončení posledního herního dodatku ke Kingdom Come: Deliverance a potom se už vrhneme na náš nový projekt.

Studio by asi nemělo cenu koupit, kdyby odešel kreativní tým. Jak se na prodej klíčoví lidé tvářili? Měli o tvůrčí svobodu obavy?

Každý z týmu asi prošel určitým šokem,

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější