Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Jak si vytvořit kvalitní portfolio klientů

Dnešní podnikatelské prostředí je charakteristické velkou mírou nejistoty. Příčin je celá řada, ať už jde o narušení dodavatelsko-odběratelských řetězců, překotný růst cen materiálů či nedostatek zaměstnanců. V podobných dobách je pro každou firmu důležité, aby měla ve svém portfoliu co nejvíce důvěryhodných klientů s dobrou platební morálkou. Jak ale efektivně najít a oslovit bonitní klienty?

Nákup adresářů firemních kontaktů je minulostí

Dřívější postupy charakteristické ručním vyhledáváním potenciálních klientů na internetu anebo nákupem adresářů s hromadným oslovením všech kontaktů již nejsou efektivní. Lidé na klíčových pozicích na podobné nabídky téměř nereagují a důležitou roli hraje také stále přísnější regulace distribuce obchodních sdělení.Obchodní nabídka by měla být správně zacílená. Proto je vhodné si nejdříve detailně upřesnit, jaký segment chcete svými službami oslovit, a následně výběr klientů zúžit pomocí parametrů, jako jsou například obor, počet zaměstnanců, obrat, sídlo nebo finanční zdraví firem.

Užitečné jsou automatické nástroje na vyhledávání a třídění dat

Důležité je mít k dispozici nejen důvěryhodné zdroje dat, ale také nástroj na jejich efektivní zpracování. Jednou z možností je využití nové služby společnosti CRIF s názvem Margo, která obsahuje data z 90 různých informačních zdrojů. Díky pokročilému web crawlingu využívá také informace z českých webových stránek firem a data ze sociálních sítí. S pomocí několikastupňového filtrování potom dokáže uživateli dodat přesně zacílené kontaktní informace. Velmi důležitým parametrem pro hledání nových klientů je jejich finanční zdraví. Okamžitě poznat rizikové potenciální klienty může nejen ušetřit čas obchodníků, ale také včas rozpoznat budoucí neplatiče. Pomocí nástrojů typu Margo je možné si z portfolia potenciálních klientů vyčlenit jen ty, které jsou bonitní a nejsou u nich zaznamenány vážné varovné informace.

Vše důležité na jednom místě

Margo umožňuje také tvorbu a řízení obchodních kampaní zaměřených na vybrané potenciální klienty, v rámci kterých je možné o klientech shromažďovat všechny důležité informace, a to včetně jejich polohy na mapě pro rychlé plánování obchodních cest. Ať už se ale rozhodnete využít jakýkoli nástroj pro výběr klientů, myslete vždy na to, aby výsledné řešení zejména šetřilo váš čas, který pak můžete efektivněji využít na samotné oslovování prověřených klientů.

Přemysl Cenkl, ředitel marketingu, CRIF – Czech Credit Bureau, a.s.

 

 


Křest N: Czechy. To nevymyslíš.
Zveme vás na křest knihy Czechy. To nevymyslíš. Polský autor nám ukazuje naši zemi tak, jak my ji nikdy vidět nedokážeme – zvenčí, přitom zasvěceně, s velkou znalostí faktů a s láskou.

S autorem knižní novinky Edice N Aleksanderem Kaczorowskim si v úterý 16. dubna od 19 hodin v Knihovně Václava Havla bude povídat vědecký redaktor Deníku N Petr Koubský nejen o knize, ale také o vztahu Poláků a Čechů, o podobnostech a rozdílech mezi dvěma blízkými, ale občas dramaticky odlišnými sousedními zeměmi.

Pokud máte připomínku nebo jste našli chybu, napište na editori@denikn.cz.

Inzerce

V tomto okamžiku nejčtenější