Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Je to psychická rána, ale nechtěl jsem vyhořet. Konec firmy byla lekce za dvacet milionů, říká podnikatel Kováčik

Podnikatel Petr Kováčik svůj start-up Blabu uzavřel letos v dubnu. Foto: archiv Petra Kováčika
Podnikatel Petr Kováčik svůj start-up Blabu uzavřel letos v dubnu. Foto: archiv Petra Kováčika

Koronavirová pandemie se zdála být pro podnikatele Petra Kováčika ideální příležitostí. Jeho platforma pro výuku jazyků Blabu měla přes internet propojovat rodilé mluvčí se studenty. Kováčik ale po dvou letech a dvaceti utracených milionech projekt uzavřel. „V tu chvíli cítíte nespravedlnost, ale jedinou možností je se s tím vyrovnat a jít dál,“ říká muž, který stojí také za českým slevovým portálem Skrz. Ten od něj před čtyřmi lety koupila britská skupina Secret Escapes.

V rozhovoru se dočtete

  • Jak se vypořádat s tím, když podnikání zkrachuje.
  • Jak se proměnilo startupové prostředí v Česku za posledních deset let.
  • V čem se odráží nízké sebevědomí českých podnikatelů.
  • Proč chybí dobré nápady.

Portál Skrz vznikl asi před jedenácti lety, jak se za tu dobu změnila touha Čechů po slevách?

Skrz vznikl jako agregátor slevových serverů. My jsme si ale uvědomovali, že trh je oproti celé e-commerce co do velikosti limitovaný. Snažili jsme se vymyslet, co budeme dál dělat. Nejdříve jsme se proto snažili posunout směrem k e-shopům, abychom pro ně byli obdobou akčního letáku, případně k cestovním kancelářím, kterým jsme promovali jejich first nebo last minute nabídky.

Slevy mají někdy

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Covid-19

Rozhovory

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější