Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Happy Game není veselá hra. Amanita Design dokazuje, že zvládne i horor

Chlapeček chodí v Happy Game od jedné hrůzy k druhé. Repro: Amanita Design
Chlapeček chodí v Happy Game od jedné hrůzy k druhé. Repro: Amanita Design

Nezávislé české vývojářské studio Amanita Design vydává interaktivní noční můru v režii Jaromíra Plachého. O čem se zdá tvůrci her Botanicula a Chuchel a co z toho má hráč?

Když se řekne Amanita Design, většině hráčů se pravděpodobně vybaví point-and-click adventura Machinarium z roku 2009. Nejde o první titul vývojářského studia založeného Jakubem Dvorským, díky němu se však charakteristická muchomůrka z loga firmy stala jednou z ikon světové nezávislé scény. Machinarium se dočkalo ocenění na prestižním Independent Games Festivalu a přední herní média o něm psala jako o jedné z her roku. Po slibných náznacích v podobě kratších předchůdců se humor a originální audiovizuální nápady konečně dočkaly plnohodnotného prostoru a mohly se u publika zapsat jako typické „amanití“ rysy.

K těm jsme dlouhou dobu mohli řadit také určitou nevinnost, protože ať už byl avatarem hráče robot Josef z Machinaria, trpaslík ze Samorostu, či Chuchel, nešlo mu doopravdy o život. Případné násilí mírnila groteskní nadsázka a nikdy netekla krev. Výjimkou se stalo až loňské Creaks, v němž Amanita Design poprvé hráče zatížila rizikem smrti. Tentokrát šlo udělat špatný krok, prohrát, zemřít. Nová hra Happy Game na to do jisté míry navazuje.

Jaromíra Plachého sice známe jako autora již zmíněné komediální hříčky Chuchel či Botaniculy, dalšího vítěze z Independent Games Festivalu a rozhodně nikterak temné „botanické“ adventury, Happy Game však mění náladu. A navzdory názvu to není

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Počítačové hry

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější