Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Objednáváme u vás burcující kampaň.“ Smlouvy ukazují, jak chce ministerstvo přesvědčovat lidi k očkování

„Teď bude krátká kampaň s fotkami, abychom znovu přitáhli pozornost k očkování a lidé se zaregistrovali. To je hlavní účel,“ říká mluvčí ministerstva zdravotnictví Daniel Köppl. Foto: ministerstvo zdravotnictví
„Teď bude krátká kampaň s fotkami, abychom znovu přitáhli pozornost k očkování a lidé se zaregistrovali. To je hlavní účel,“ říká mluvčí ministerstva zdravotnictví Daniel Köppl. Foto: ministerstvo zdravotnictví

Smlouvy zveřejněné v registru ukazují detaily „burcující“ kampaně na podporu očkování, kterou připravilo ministerstvo zdravotnictví. Osvěta zahrnuje silné, až drastické fotografie pacientů s covidem-19 šířené skrze různá média. V další fázi chce stát motivovat k posilujícím dávkám.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

Kampaň přichází v době, kdy Česko zaznamenává opět denní nárůsty počtu nakažených převyšující hranici deseti tisíc. Dokončené očkování přitom nemá ani 60 procent všech obyvatel ČR. Data ukazují, že vakcinace má výrazný efekt při proočkování kolem 80 procent obyvatelstva, což se týká například Španělska či Portugalska.

Podle mluvčího ministerstva zdravotnictví Daniela Köppla je stav vakcinace v tuzemsku dobrý, protože lidé přišli na očkování dobrovolně. „Došli ti, kteří se chtějí nechat očkovat. Aby přišli i ostatní, musela by se nastavit negativní motivace jako zákaz

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Covid-19

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější