Jak vypadá ideální škola po covidu?
Studenti základních a středních škol s Deníkem N během uplynulého září sdíleli svou představu ideální školy po pandemii covidu. Jak by taková škola mohla vypadat podle Gabriely Tomečkové, jejíž text se v námi vypsané soutěži umístil na prvním místě?
„Školní řád vychází z platné legislativy, především ze zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů…“ slyším během zdlouhavého čtyřhodinového výkladu školního řádu. Sedím uprostřed zaplněné třídy a tuto větu slyším potřinácté. Už třináct let sedím ve zkostnatělém českém školství. Z toho jsem dva roky seděla doma. Upoutaná u počítače, závislá na silné wi-fi síti. Moc bych si přála, aby se školství po pandemii od základu změnilo. Ale nevím, jestli je na to připravené.
Přála bych si, aby české školství nerozdělovalo českou společnost. Několikrát jsem od svých kamarádek z osmiletých gymnázií slyšela, že