Proč bychom měli školy testovat, když je můžeme zavřít?
Komentář Ivy Bezděkové: Těžko hledat jiné prostředí, kde by se koronavirus šířil snadněji než ve školní třídě. Přesto právě toto místo zůstává prakticky jediné, kde se nechává nákaze zcela volný průběh. Děti jsou bez vakcíny, bez roušek – a bez testů. Místo toho, aby stát urychleně obnovil plošné testy dětí, zaznívají první návrhy školy raději zavřít.
Bezmála třicet dětí tráví v těsné blízkosti společně celé dopoledne bez roušek. Navíc při vyučování (na rozdíl od diváků v kině) nejsou zticha, v hodinách se povídá, křičí a zpívá.
Představme si, že jeden den do takové třídy přijde nakažený Pepa. O své nemoci neví, cítí se jako rybička. Při superrychlém šíření varianty delta velmi pravděpodobně přeskočí virus už ten samý den i na jakéholiv dalšího spolužáka.
Velkou „šanci“ na nákazu