Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Chtěli jsme založit něco jako Tinder na debaty o filozofii, říká podnikatel, který prodal svoji firmu Twitteru

Slovenský podnikatel Tomáš Halgaš se vzdal kariéry ve Facebooku. Foto: Sphere
Slovenský podnikatel Tomáš Halgaš se vzdal kariéry ve Facebooku. Foto: Sphere

Sociální sítě nemusí být nástrojem, který polarizuje společnost a zásobuje uživatele zbytečným obsahem, aby vydělal co nejvíce peněz na reklamě, říká Tomáš Halgaš, Slovák, který minulý týden prodal svou komunitně zaměřenou sociální síť společnosti Twitter.

Halgaš založil aplikaci Sphere v roce 2015 společně se svým spolužákem z Oxfordské univerzity Nickem D’Aloisiem. Chtěl umožnit komunitám efektivně komunikovat online a vrátit do online prostoru kvalitní obsah. Aplikace jako taková s prodejem společnosti končí, ale Twitter převezme mnoho jejích nápadů do svých produktů a převezme také celý tým Sphere.

Velké sociální sítě, jako je Facebook, zdánlivě spojují miliardy lidí na celém světě, ale jejich hlavním cílem je maximalizovat čas, který na nich uživatelé stráví, a tím i příjmy z reklamy. Cenou za to je polarizace obsahu a společnosti, a proto jsou společnosti pod rostoucím tlakem politiků a odborníků, aby upravily své algoritmy.

„Podle mého názoru může být sociální síť optimalizovaná pro kvalitní konverzaci, propojování lidí, dobré pocity, a ještě vydělávat na reklamě,“ říká Halgaš v rozhovoru pro Deník N. S partnerkou chtěli založit „něco jako Tinder (seznamovací aplikace, pozn. red.), kde hledám někoho, s kým bych si mohl povídat o filozofii“.

Stávající platformy podle něj neumožňují komunitám lidí se společnými zájmy efektivně diskutovat na internetu. Chybí

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

Rozhovory

Ekonomika

V tomto okamžiku nejčtenější