„Co říkat, aby voliči ANO zůstali doma.“ Politolog Gregor, který pracoval na kampani Spolu, popisuje recept vítězné koalice
Koalice Spolu zvítězila v letošních sněmovních volbách, hlasovalo pro ni téměř jeden a půl milionu lidí. Její kampaň postupně gradovala. Politolog Miloš Gregor, který se na ní podílel, v obsáhlém rozhovoru pro Deník N popisuje, proč byla úspěšná. „Potřebovali jsme ukázat na konkrétní příklady zdražování, abychom si je uměli představit všichni. Já, vy, babička z Ústí nad Labem i student z Prahy,“ říká Gregor.
Co se v rozhovoru dočtete?
- Proč se kampaň koalice Spolu rozjížděla pomaleji.
- Jak ovlivnily předvolební oslovování voličů vztahy mezi předsedy ODS, lidovců a TOP 09.
- Jakým způsobem vznikla samotná značka „Spolu“ a jak s ní kampaň pracovala.
- Jak ovlivnila finiš kampaně Spolu kauza Pandora Papers.
- Proč kampaň více nezdůrazňovala téma covidu-19.
Jaký jste čekal výsledek voleb?
Dělali jsme last minute měření ve středu a ve čtvrtek, data jsme měli v pátek dopoledne. Z nich vyplývalo, že Spolu a ANO na tom jsou podobně. Všechny subjekty okolo pěti procent se mohly dostat do Sněmovny a Piráti s hnutím STAN se pohybovali v rozmezí osmnácti až devatenácti procent.
Ukázalo se, jak rozhodující jsou