Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

„Co říkat, aby voliči ANO zůstali doma.“ Politolog Gregor, který pracoval na kampani Spolu, popisuje recept vítězné koalice

„Politikům jsme delší dobu říkali, aby moc neřešili kauzy Andreje Babiše, které už jsou tady dlouho a nerozhodnuté voliče neosloví. Byli nasměrovaní na ekonomické problémy.“ Foto: Ludvík Hradilek, Deník N
„Politikům jsme delší dobu říkali, aby moc neřešili kauzy Andreje Babiše, které už jsou tady dlouho a nerozhodnuté voliče neosloví. Byli nasměrovaní na ekonomické problémy.“ Foto: Ludvík Hradilek, Deník N

Koalice Spolu zvítězila v letošních sněmovních volbách, hlasovalo pro ni téměř jeden a půl milionu lidí. Její kampaň postupně gradovala. Politolog Miloš Gregor, který se na ní podílel, v obsáhlém rozhovoru pro Deník N popisuje, proč byla úspěšná. „Potřebovali jsme ukázat na konkrétní příklady zdražování, abychom si je uměli představit všichni. Já, vy, babička z Ústí nad Labem i student z Prahy,“ říká Gregor.

Co se v rozhovoru dočtete?

  • Proč se kampaň koalice Spolu rozjížděla pomaleji.
  • Jak ovlivnily předvolební oslovování voličů vztahy mezi předsedy ODS, lidovců a TOP 09.
  • Jakým způsobem vznikla samotná značka „Spolu“ a jak s ní kampaň pracovala.
  • Jak ovlivnila finiš kampaně Spolu kauza Pandora Papers.
  • Proč kampaň více nezdůrazňovala téma covidu-19.

Jaký jste čekal výsledek voleb?

Dělali jsme last minute měření ve středu a ve čtvrtek, data jsme měli v pátek dopoledne. Z nich vyplývalo, že Spolu a ANO na tom jsou podobně. Všechny subjekty okolo pěti procent se mohly dostat do Sněmovny a Piráti s hnutím STAN se pohybovali v rozmezí osmnácti až devatenácti procent.

Ukázalo se, jak rozhodující jsou

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Rozhovory

Sněmovní volby

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější