Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Od dveří ke dveřím a „lov“ v ulicích. Koalice Spolu lákala voliče i na čaj a perník

Kontaktní kampaň koalice Spolu v Ústí nad Orlicí. Foto: Lukáš Marek
Kontaktní kampaň koalice Spolu v Ústí nad Orlicí. Foto: Lukáš Marek

Doba velkých předvolebních mítinků je pryč, politici se nyní kromě sociálních sítí soustředí i na kontaktní kampaň v ulicích. Deník N sledoval, jak se kandidáti koalice Spolu snažili oslovit voliče v Ústí nad Orlicí.

Mírové náměstí v Ústí nad Orlicí působí dopoledne poklidným dojmem. První hladovci míří na oběd, starší lidé nakupují ovoce ve stáncích.

Nic nenasvědčuje tomu, že do klíčových voleb zbývá jen pár dní. V jedenáct hodin zastavuje na parkovišti u barokního mariánského sloupu vůz v barvách koalice Spolu. Přijíždí lídr v Pardubickém kraji, ředitel Komorní filharmonie Pavel Svoboda (nestraník za TOP 09), jehož portréty je auto oblepené, i další politici z čela kandidátky s košíky plnými volebních materiálů.

Nejznámější tváří je poslanec a bývalý předseda KDU-ČSL Marek Výborný. „Marek je známý z médií, takže je pro kolemjdoucí příjemné si s ním popovídat z očí do očí. Oslovování lidí na ulici je pro nás nesmírně důležité, protože osobní setkání s kandidáty je může přimět k tomu, aby přišli k volbám,“ říká krajský manažer TOP 09 Ondřej Müller.

„Potřebujeme přesvědčit lidi, aby přišli k volbám,“ říká krajský manažer TOP 09 Ondřej Müller (vepředu). Foto: Lukáš Marek

Kampaň Spolu zaujala odborníky mimo jiné kvůli zařazení prvků „door to door“. Uchazeči o poslanecký mandát ve vybraných místech zvoní u domů. Tento způsob oslovování je typický pro západní Evropu, kam se dostal ze Spojených států.

„Analytický tým nám přesně

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Reportáž

Sněmovní volby 2021

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější