Od dveří ke dveřím a „lov“ v ulicích. Koalice Spolu lákala voliče i na čaj a perník
Doba velkých předvolebních mítinků je pryč, politici se nyní kromě sociálních sítí soustředí i na kontaktní kampaň v ulicích. Deník N sledoval, jak se kandidáti koalice Spolu snažili oslovit voliče v Ústí nad Orlicí.
Mírové náměstí v Ústí nad Orlicí působí dopoledne poklidným dojmem. První hladovci míří na oběd, starší lidé nakupují ovoce ve stáncích.
Nic nenasvědčuje tomu, že do klíčových voleb zbývá jen pár dní. V jedenáct hodin zastavuje na parkovišti u barokního mariánského sloupu vůz v barvách koalice Spolu. Přijíždí lídr v Pardubickém kraji, ředitel Komorní filharmonie Pavel Svoboda (nestraník za TOP 09), jehož portréty je auto oblepené, i další politici z čela kandidátky s košíky plnými volebních materiálů.
Nejznámější tváří je poslanec a bývalý předseda KDU-ČSL Marek Výborný. „Marek je známý z médií, takže je pro kolemjdoucí příjemné si s ním popovídat z očí do očí. Oslovování lidí na ulici je pro nás nesmírně důležité, protože osobní setkání s kandidáty je může přimět k tomu, aby přišli k volbám,“ říká krajský manažer TOP 09 Ondřej Müller.
Kampaň Spolu zaujala odborníky mimo jiné kvůli zařazení prvků „door to door“. Uchazeči o poslanecký mandát ve vybraných místech zvoní u domů. Tento způsob oslovování je typický pro západní Evropu, kam se dostal ze Spojených států.
„Analytický tým nám přesně