Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Velký výzkum po distanční výuce: žáci ztratili v češtině i matematice tři měsíce

Děti jsou zpět ve škole. Podle srovnávací studie ale ztratily tři měsíce výuky. Ilustrační foto: Adobe Stock
Děti jsou zpět ve škole. Podle srovnávací studie ale ztratily tři měsíce výuky. Ilustrační foto: Adobe Stock

České děti ztratily kvůli pandemii v průměru tři měsíce výuky v matematice a češtině. Zjistil to velký průzkum společností PAQ Research a Kalibro Projekt. „Je to jako sněhová koule. Dětem se nabalí nedostatky a už se nechytnou,“ popisuje učitelka.

Tento text pro vás načetl robotický hlas. Pokud najdete chybu ve výslovnosti, dejte nám prosím vědět. Audioverze článků můžete poslouchat v rámci klubového předplatného. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Upgradujte své předplatné. Plné znění audioverzí článků je dostupné pouze pro předplatitele Klubu N. Předplaťte si ho také.

„Na dětech to podle mého názoru zanechalo obrovské stopy. Učím matematiku a angličtinu na druhém stupni a tam vidím opravdu velký propad znalostí a dovedností,“ popsala Deníku N své dojmy učitelka Alena z Vysočiny (jméno je na její přání pozměněné, redakce ale její identitu zná).

Její škola se účastnila výzkumu společností PAQ Research a Kalibro Projekt a patřila mezi ty s horšími výsledky.

„Řada žáků ztratila schopnost logického úsudku, neumí třeba násobilku. A to mluvím o dětech z osmé třídy, které to všechno zapomněly. Jedeme opravdu téměř od píky, od začátku. Slabší děti samozřejmě odpadají, protože rychlejší tempo nestíhají. Člověk ale nemůže jet ty tři roky – ten stávající a ty dva minulé, ztracené – v podstatě najednou. Je to opravdu velký

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Covid-19

Školství

Školství po covidu

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější