Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Volební spoty: Babiš vsadil na negaci, Spolu spojuje a Piráti se STAN vyhánějí pijavice

Hnutí ANO ve svém spotu varuje před konkurencí, chce své voliče chránit. Zdroj: ANO 2011
Hnutí ANO ve svém spotu varuje před konkurencí, chce své voliče chránit. Zdroj: ANO 2011

Tradiční sezona volebních spotů se dnes rozjela v České televizi. Tři hlavní kandidáti na silný výsledek vsadili na odlišné vyznění. Premiér Andrej Babiš (ANO) útočí na konkurenci, opoziční koalice ukazují i vstřícnější tvář.

Letošní přehlídka nabízí velmi kvalitně zpracované snímky, často ale i nízkorozpočtová nebo bizarní videa stran, které na kvalitní zpracování nemají mnoho prostředků.

Těch druhých se, byť jde pochopitelně o subjektivní pohled každého diváka, v letošních volbách až tolik neurodilo. Zejména tři nejsilnější subjekty nasadily spoty, které jsou z řemeslného pohledu kvalitně zpracované. Hnutí ANO, koalice Spolu i Piráti se Starosty a nezávislými pochopitelně cílí zejména na své potenciální voliče.

Premiér Babiš se svými lidmi vsadil na naprostou negaci. ANO vede proti svým hlavním vyzývatelům negativní kampaň už několik týdnů a také ve svém spotu útočí na konkurenci a slibuje svým voličům, že je ochrání.

Přímo tak navazuje na deset patnáctivteřinových facebookových klipů, jimiž v minulých dnech a týdnech zaplavil sociální sítě. V každém z nich varuje před opozičními koalicemi. Ty by podle něj přinesly chaos, příliv uprchlíků nebo, jak tvrdí v dnešním spotu, třeba zdanění bytů. I když některé z narativů, které Babiš vytáhl, jsou v podstatě pouhým strašením, mohou na jeho voliče zapůsobit.

„ANO – stejně jako v kampani – nenabízí pozitivní program, ale vymezuje se vůči konkurenci, kterou vykresluje jako hrozbu pro běžné lidi. Po účasti ve dvou vládách už je z ANO klasická politická strana a

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Sněmovní volby

Veřejnoprávní média

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější