Deník N

„Na tom příběhu se nechceme podílet.“ Číňané odcházejí od Soukupa, vadí jim jeho politické ambice

Jaromír Soukup dnes. Jako moderátor jednoho z mnoha pořadů, které nesou jeho jméno. Foto: archiv
Jaromír Soukup dnes. Jako moderátor jednoho z mnoha pořadů, které nesou jeho jméno. Foto: archiv
Deník N zajišťuje fotografie za podpory Megapixel.cz.

Čínským investorům se nelíbí politické ambice Jaromíra Soukupa. Poté, co oznámil založení hnutí List, se Číňané připravují na stažení z jeho mediálního impéria.

Čínská společnost China International Group Corporation vlastní 49procentní podíl v mediální skupině Empresa Media, do níž spadá i TV Barrandov, a třicetiprocentní podíl v reklamní agentuře Médea. Zbytek patří Soukupovi.

CIGC je registrována v Hongkongu a spadá pod holding CEFC – stejně jako jeho česká dceřinka CEFC Europe.

Když Číňané v roce 2015 vstupovali do mediální skupiny Empresa Media, netušili, že se na vysílání TV Barrandov bude stále více podílet její ředitel Jaromír Soukup. Nejprve převzal moderování Týdne s prezidentem, kde pravidelně hostí hlavu státu Miloše Zemana, později se počet Soukupem moderovaných pořadů rozrostl až na jedenáct. Na začátku letošního roku pak Soukup oznámil založení hnutí List.

„Po oznámení politických ambicí pana ředitele jsme se rozhodli,

Tento článek je exkluzivní obsah pro předplatitele Deníku N.

V tomto okamžiku nejčtenější