Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Každé divadlo teď točí filmy. Depresivní děti si vylámaly zuby na pandemickém Švejkovi

Švejk za světové pandemie a agenti GRU. Foto: Venuše ve Švehlovce
Švejk za světové pandemie a agenti GRU. Foto: Venuše ve Švehlovce

Když divadla nemohla během lockdownu hrát, zkoušela točit alespoň filmy. Dvě novinky byly v létě promítnuty v karlínských Kasárnách, svobodném prostoru, který s uzavřením budov institucí získal na významu díky svým openairovým představením.

Kasárna Karlín se stala útočištěm nezávislých divadelních společností. Čtyři z nich vymyslely efektní, i když trochu kostrbatý zastřešující slogan Rubín LETÍ na Venuši. Nejde o žádný speciálně připravený projekt, pod společnou hlavičkou byly zkrátka v průběhu srpna k vidění divácky úspěšné a pro plenérové uvádění upravitelné tituly A-Studia Rubín, Divadla Letí, Lachende Bestien a Depresivních dětí toužících po penězích (poslední dva jmenované soubory hrají ve Venuši ve Švehlovce).

Depresivní děti v Kasárnách premiérově představily svůj filmový seriál Osudy dobrého vojáka Švejka za světové pandemie. Navázaly tak (aniž to bylo výslovně připomínáno) na obdobný počin A Studia Rubín, které využilo možnost zdejší openairové filmové projekce již v květnu, kdy uvedlo svůj osmidílný seriál Lockwood: Konečný krizový štáb.

Pandemie a my

Srovnávání dvojí výpravy nezávislých divadelníků do hájemství filmu se vysloveně nabízí. V obou případech je hlavním

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Divadlo

Kultura

V tomto okamžiku nejčtenější