Analýza politických kampaní na Facebooku: Kdo oslovuje mladé a kdo spíše ženy?
Analyzujeme, na koho cílí politické reklamní posty na Facebooku, jaké demografické skupiny české populace se jim daří zasáhnout a které konkrétní strany si konkurují u podobných skupin uživatelů této sociální sítě.
Zajímá nás, jaké publikum politické strany a kandidáti svými reklamami zasahují. Zaměřili jsme se na 14 facebookových stránek různých kandidátů a stran, jež za posledních 90 dnů utratily za reklamu alespoň 100 000 korun.
Jméno stránky | Kdo za ni platí | Útraty | Počet kampaní |
Petr Fiala | ODS – Občanská demokratická strana | 561 194 | 289 |
Česká pirátská strana | Česká pirátská strana | 353 009 | 265 |
Tomio Okamura – SPD | Svoboda a přímá demokracie – SPD | 317 936 | 552 |
KDU-ČSL | KDU-ČSL | 306 442 | 76 |
ODS – Občanská demokratická strana | ODS – Občanská demokratická strana | 222 430 | 215 |
Aliance pro budoucnost | Aliance pro budoucnost | 202 335 | 84 |
Zbyněk Stanjura | ODS – Občanská demokratická strana | 199 338 | 177 |
Trikolóra | Trikolóra | 167 300 | 10 |
TOP 09 | TOP 09 | 161 752 | 89 |
Andrej Babiš | ANO | 160 683 | 20 |
ČSSD | ČSSD | 155 985 | 63 |
Spolu21 | Občanská demokratická strana | 106 500 | 90 |
Robert Šlachta | PŘÍSAHA – občanské hnutí Roberta Šlachty | 104 054 | 33 |
Alena Schillerová | ANO | 103 702 | 11 |
Analyzovali jsme 1963 kampaní těchto subjektů, které byly v daném časovém období aktivní a k nimž nám Facebook poskytl údaje o skupinách uživatelů, jež tyto reklamy viděly. Facebook zjednodušeně řečeno umožňuje přístup k údajům o tom, v jakém podílu viděly reklamu různé věkové skupiny, v kterých regionech, jakého byly pohlaví, kolik činily útraty za danou reklamu a jaký byl rozsah zobrazení jednotlivých reklam. I když se jedná o relativně hrubé údaje, lze z nich vyčíst řadu zajímavostí o tom