Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Analýza politických kampaní na Facebooku: Kdo oslovuje mladé a kdo spíše ženy?

Foto: Repro Investigace.cz
Foto: Repro Investigace.cz

Analyzujeme, na koho cílí politické reklamní posty na Facebooku, jaké demografické skupiny české populace se jim daří zasáhnout a které konkrétní strany si konkurují u podobných skupin uživatelů této sociální sítě.

Zajímá nás, jaké publikum politické strany a kandidáti svými reklamami zasahují. Zaměřili jsme se na 14 facebookových stránek různých kandidátů a stran, jež za posledních 90 dnů utratily za reklamu alespoň 100 000 korun.

Jméno stránky Kdo za ni platí Útraty Počet kampaní
Petr Fiala ODS – Občanská demokratická strana 561 194 289
Česká pirátská strana Česká pirátská strana 353 009 265
Tomio Okamura – SPD Svoboda a přímá demokracie – SPD 317 936 552
KDU-ČSL KDU-ČSL 306 442 76
ODS – Občanská demokratická strana ODS – Občanská demokratická strana 222 430 215
Aliance pro budoucnost Aliance pro budoucnost 202 335 84
Zbyněk Stanjura ODS – Občanská demokratická strana 199 338 177
Trikolóra Trikolóra 167 300 10
TOP 09 TOP 09 161 752 89
Andrej Babiš ANO 160 683 20
ČSSD ČSSD 155 985 63
Spolu21 Občanská demokratická strana 106 500 90
Robert Šlachta PŘÍSAHA – občanské hnutí Roberta Šlachty 104 054 33
Alena Schillerová ANO 103 702 11

Analyzovali jsme 1963 kampaní těchto subjektů, které byly v daném časovém období aktivní a k nimž nám Facebook poskytl údaje o skupinách uživatelů, jež tyto reklamy viděly. Facebook zjednodušeně řečeno umožňuje přístup k údajům o tom, v jakém podílu viděly reklamu různé věkové skupiny, v kterých regionech, jakého byly pohlaví, kolik činily útraty za danou reklamu a jaký byl rozsah zobrazení jednotlivých reklam. I když se jedná o relativně hrubé údaje, lze z nich vyčíst řadu zajímavostí o tom

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Analýza

Sněmovní volby

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější